Group 5 - Mathematics

Math Analysis & Approaches

Individual students have different needs, aspirations, interests and abilities. For this reason there are two different DP subjects in mathematics, Mathematics: analysis and approaches and Mathematics: applications and interpretation. Each course is designed to meet the needs of a particular group of students. Both courses are offered at SL and HL. The IB DP Mathematics: analysis and approaches course recognizes the need for analytical expertise in a world where innovation is increasingly dependent on a deep understanding of mathematics. The focus is on developing important mathematical concepts in a comprehensible, coherent and rigorous way, achieved by a carefully balanced approach. Students are encouraged to apply their mathematical knowledge to solve abstract problems as well as those set in a variety of meaningful contexts. Mathematics: analysis and approaches has a strong emphasis on the ability to construct, communicate and justify correct mathematical arguments. Students should expect to develop insight into mathematical form and structure, and should be intellectually equipped to appreciate the links between concepts in different topic areas. Students are also encouraged to develop the skills needed to continue their mathematical growth in other learning environments. The internally assessed exploration allows students to develop independence in mathematical learning. Throughout the course students are encouraged to take a considered approach to various mathematical activities and to explore different mathematical ideas.

Math Analysis & Approaches HL & SL


Math Applications & Interpretations

Individual students have different needs, aspirations, interests and abilities. For this reason there are two different DP subjects in mathematics, Mathematics: analysis and approaches and Mathematics: applications and interpretation. Each course is designed to meet the needs of a particular group of students. Both courses are offered at SL and HL. The IB DP Mathematics: applications and interpretation course recognizes the increasing role that mathematics and technology play in a diverse range of fields in a data-rich world. As such, it emphasizes the meaning of mathematics in context by focusing on topics that are often used as applications or in mathematical modelling. To give this understanding a firm base, this course includes topics that are traditionally part of a pre-university mathematics course such as calculus and statistics. Students are encouraged to solve real-world problems, construct and communicate this mathematically and interpret the conclusions or generalizations. Students should expect to develop strong technology skills, and will be intellectually equipped to appreciate the links between the theoretical and the practical concepts in mathematics. All external assessments involve the use of technology. Students are also encouraged to develop the skills needed to continue their mathematical growth in other learning environments. The internally assessed exploration allows students to develop independence in mathematical learning. Throughout the course students are encouraged to take a considered approach to various mathematical activities and to explore different mathematical ideas.

Math Applications & Interpretations HL & SL


Tronc Commun

Math Analyse & Approches

Les élèves ont chacun des besoins, des aspirations, des aptitudes et des centres d’intérêt différents. C’est la raison pour laquelle deux cours de mathématiques distincts sont proposés dans le Programme du diplôme, à savoir mathématiques : analyse et approches, et mathématiques : applications et interprétation. Chaque cours est conçu pour satisfaire les besoins de ces groupes d’élèves. Ces deux cours sont offerts au niveau moyen (NM) et au niveau supérieur (NS). Le cours de mathématiques : analyse et approches du Programme du diplôme de l’IB souligne la nécessité d’une expertise analytique dans un monde où l’innovation repose de plus en plus sur une compréhension approfondie des mathématiques. L’accent est mis sur le développement de concepts mathématiques importants d’une manière compréhensible, cohérente et rigoureuse, au moyen d’une approche soigneusement équilibrée. Les élèves sont encouragés à appliquer leurs connaissances mathématiques pour résoudre des problèmes abstraits ainsi que d’autres problèmes posés dans un éventail de contextes significatifs. Le cours de mathématiques : analyse et approches met également l’accent sur la capacité à construire, communiquer et justifier une argumentation mathématique correcte. Les élèves doivent s’attendre à développer une compréhension des formes et des structures mathématiques et doivent posséder les capacités intellectuelles nécessaires pour déterminer les liens existants entre les concepts dans différents thèmes. Les élèves sont également encouragés à développer les compétences nécessaires pour continuer à améliorer leurs connaissances mathématiques dans d’autres environnements d’apprentissage. L’exploration, qui est évaluée en interne, permet aux élèves de développer leur autonomie dans l’apprentissage des mathématiques. Tout au long du cours, les élèves sont encouragés à adopter une approche réfléchie à l’égard des activités mathématiques variées et à explorer différentes idées mathématiques.

Math Analyse & Approches NM


Updated September 24, 2020